Tekst2018-04-30T09:23:39+00:00

Tekstforfatning, online tekster og søgeoptimeret tekst

Vi ka’ også noget med ord…

Vi ved godt, det kan være udfordrende at skrive om sig selv og sin egen virksomhed uden at falde i gryden med tomme ord og meningsløse floskler. Vi ved også, at der er forskellige regler og retningslinjer for, hvordan du skriver offline tekster til tryk – og hvordan du skriver online tekster. Online tekster, Tekstforfatning, søgeoptimeret tekster der fungerer super godt i forhold til designet og kommunikations-flowet på dit nye website.

Allerede når vi taler om strategi, tænker vi din samlede kommunikation ind i vores løsning. Det betyder, at vi ikke kun tænker visuelt. Vi tænker også din sproglige stil/tone ind i løsningen. Og så tænker vi målgruppe-orienteret. Der kan nemlig være stor forskel på, hvem din målgruppe er og hvis præmisser, du rent faktisk skriver på.

Næste skridt i din digitale tekstforfatning handler om;

at du skal huske også at skrive på Googles præmisser. Du skal søgemaskineoptimere dine tekster uden at overoptimere.

Og så skal du huske at:

  • 80 % af alle dine tekster skal være unikke. Det betyder, at du bliver straffet af Google, hvis 80 % af den samme tekst går igen på en anden side. Du skal undgå dobbeltindhold.
  • Dine tekster ikke må være tynde. De skal være fyldestgørende og meningsfulde.
  • Tale til dine læsere, når du skriver. Uanset, hvem du er – og uanset hvad, du sælger, kommer du tættere på din målgruppe, hvis du tør at være personlig. Du behøver ikke udlevere dit inderste. Du bliver i lige så høj grad personlig og nærværende, når du er talesprogsnær i din skrivestil.

God tekstforfatning handler om at skabe relevant og værdifuldt indhold til dine læsere. Dine brugere. Både i form af indholdet på dit site og i shop. Men også i form af blogging, video-posts, infographics og artikler – alt sammen i god synergi med de digitale platforme og sociale medier, du er aktiv på.

Hvorfor? Fordi du skaber unikke relationer til dine brugere ved at være noget for dem på deres præmisser.

Ja, det lyder temmelig banalt, men du får nu engang størst udbytte af dit site og din kommunikation, når du henvender dig til brugeren på brugerens præmisser:

Ikke på dine egne præmisser. Ikke på din chefs præmisser. Men på brugerens præmisser – din målgruppes præmisser. Det er trods alt dem, der skal lægge deres penge i din butik. Og netop derfor er det vigtigt, at dine kunders adfærd hele tiden er top-of-mind, når du skriver tekster og arbejder med strukturen på dit site.

Vi kan hjælpe med følgende visuel Identitet opgaver:

Tekstforfatning

Vi udvikler webtekster til både små og store virksomheder. De bedste webtekster skaber vi ud fra et brief fra jer kombineret med en søgeordsanalyse, som vi selv står for. Målet er dels at forbedre konverteringen på hjemmesiden, dels at skabe flere værdifulde besøg via søgemaskiner, som fx Google.

Søgeordsanalyse

Vi udvikler søgeordsanalyse, der identificerer de vigtige søgeord, som vi skal udvikle søgeordsoptimering og webtekster ud fra. Søgeordsanalysen indledes med et møde, hvor vi får en god indsigt i jeres virksomhed og får afklaret, hvilke ord jeres virksomhed skal findes på, når målgruppen søger på fx Google. Læs mere om søgeordsanalyse.

Søgeords-optimering

For at få jeres hjemmeside 100% optimeret til søgemaskinerne, skal der arbejdes målrettet med Meta text, title, description og keywords, som har stor betydning for Google. Vi har i øjeblikket tilbud på en SEO startpakke, som du bl.a kan læs mere om under søgeordsoptimering.

Sådan gør vi:

Vil du udnytte det store potentiale, der ligger i at få udviklet professionelle web-tekster, der kan konvertere til henvendelser på din hjemmeside eller skabe værdifulde besøg via søgemaskiner, som fx Google? Processen er følgende:

01

Afklaring

Vi bliver enige om opgavens omfang og beregner et budget.

02

Søgeordsanalyse

Vi udvikler søgeordsanalyse til endelig godkendelse.

03

Tekstforfatning

Vi udvikler SEO tekster og web-tekster, som godkendes og uploades

Få et tilbud

Prisen for skabelsen af visuelt identitet kan variere alt efter ønsker.
Kontakt os, så vi hurtigt kan fastlægge en pris, der matcher jeres krav til visuel identitet.

Kontakt os for tilbud

Hvordan er processen?

Vi har en indarbejdet proces fra afklaring til drift, som vi både styrer og tjekker af efter – lige meget om opgaven er stor eller mindre.

1. Afklaring

Har vi fastsat mål og afstemt forventninger til løsningen?

2. Design

Har vi et funktionelt, brugervenligt og appellerende design?

3. Content

Er budskaber, indhold og call-to-actions på plads?

4. Kodning

Fungerer design og funktioner på alle platforme?

5. Marketing

Har vi søgeoptimeret og har vi en plan for eventuel marketing?

6. Drift

Har vi en plan for drift af hjemmesiden og eventuelle sociale medier?

Skal vi ringe dig op?

Udfyld formularen nedenfor, så ringer vi dig op inden for 24 timer.